Prva menstruacija..

09:10

Jako trazena tema od strane cura je upravo ova.Kako se nositi sa prvom mengom?
Pa u ovom blogu cu opisati sve vezano za mengu,i mjesečni ciklus kod djevojaka.


-Mjesečnicu  cure imaju jednom mjesečno,sto i sam naziv govori 'mjesečnica'.Trajat ce od 3 do 8 dana,mada bude izostanaka pa menga kod nekih cura traje i duze,a također se dešava da cura dobije 2 puta u mjesecu.To je rijedak slučaj,al nije nista sto bi vas trebalo zabrinjavati jer organizam je kod svake cure drugačiji.Neke cure i žene krvare samo nekoliko dana,dok neke krvare duze(ali, ako neprestano krvariš nekoliko tjedana, možda bi bilo pametno posjetiti liječnika).
Menstrualni ciklus je često neredovan u mladosti.Tako da nemojte se plašiti ako nekom igrom slučaja ne dobijete na 'vrijeme' odnosno na isti dan kao prije.Teško je znati kada ćeš tačno dobiti mengu i da između tjedana u kojima imaš mjesečnicu katkad može proći i nekoliko mjeseci. To je normalno i s vremenom će se stabilizirati.

#1.Prva mjesečnica.
Ako imaš sreće, bit ćeš kod kuće kad dobiješ prvu mjesečnicu. Tako je sve lakše. Promijeni gaćice i, ako nisi pripremila uloške, pitaj mamu (ili stariju sestru, ako je imaš) ima li koji uložak u kupatilu. Najlakša stvar na svijetu.Ako ne nađeš uložak, samo presavij malo toaletnog papira i stavi ga na gaćice dok ne skočiš u najbližu trgovinu ili dok netko ne dođe da ti pomogne i kupi ti sve što ti treba. Nisu svi te sreće.Mengu mozes dobiiti i u skoli,kod prijatelja,u kinu,u kupovini..Ako zelis biti sigurna,uvijek uz sebe imaj barem jedan ulozak,pogotovo u školi,gdje ga uvijek mozes promjeniti.U slučaju da dobijes mengu,a nemas pri ruci uložak,najbolje da uzmes malo toaletnog papira,presavijes ga nekoliko puta,i stavis na gaćice.I onako ces biti u kupaoni kada vidis da si dobila mengu.Kod većine žena, prva mjesečnica najčešće je tek smećkasti iscjedak tako da nema velikog rizika da će ti krv procuriti na odjeću.

#2.Tuširanje i kupanje za vrijeme mjesečnice.
Prva stvar koju zelim da vam kazem da kupanje i tuširanje nije isto.Kao prvo,kupanje podrazumjeva pranje cijelog tijela i kose,a također moze podrazumjevati kupanje u bazenu,moru,jezeru..
Dok tusiranje podrazumjeva samo pranje tijela.
Ljeto je prošlo tako da necu puno pisati o kupanju moru ili bazenu za vrijeme menge,al dobro,mozete otici ponekad i na zatvoreni bazen,pa evo nesto i o tome.ako imaš blago krvarenje, možeš slobodno zaplivati. Voda u bazenu neće postati crvena. Isto tako možeš koristiti tampon. Mnogim mladim ženama (a i malo starijima) tamponi su neugodni. Ako je to tako, možda će ti biti lakše preskočiti plivanje ili ući u vodu samo do koljena. Ako si u školi, reci nastavniku tjelesnog da imaš mjesečnicu i predloži da preskočiš sat ili da radiš nešto drugo. Ako ipak odlučiš zaplivati, ne smiješ zaboraviti izvaditi tampon čim izađeš iz vode i zamijeniti ga novim, suhim. To je važno zato što tampon upija i vodu iz bazena pa neće tako dobro funkcionirati kad izađeš iz vode. Također postoji šansa da tampon upije bakterije iz vode. Prema tome, plivaj i mijenjaj tampone! Krv od mjesečnice neće curiti u vodu budeš li plivala s tamponom i zato, ne, dok plivaš, za tobom se neće vući crveni "rep"! 
Možeš se normalno tuširati kad imaš mjesečnicu. Ako ti nije ugodno tuširati se zajedno s drugim ljudima (nakon tjelesnog, na primjer), uvijek se možeš malo duže zadržati u garderobi i otuširati se kad ostali završe.Zapravo,tuširanje kod kuće je odrzavanje lične higijene,a pogotovo je to obavezno za vrijeme mjesečnice,i to 2-3 puta na dan.


#3.Bolovi zbog mjesečnice.
Većina,zaparvo 99% žena i cura ima bolove pred mengu.Bolovi su obično grčevi u donjem abdomenu, iako mogu uzrokovati i bol u leđima, čak i bol na gornjem dijelu bedara.Grčevi mogu trajati dva, tri dana, obično počinju malo prije mjesečnice – i tako upozoravaju da mjesečnica uskoro dolazi. Prvi dan je često najgori.Toplina pomaže opustiti mišiće i zato ti topla kupka ili pak boca tople vode na bolnom mjestu mogu goditi. Najkorisnije sredstvo protiv bolova za ovu vrstu boli su ibuprofeni koji se uvijek mogu uzimati nakon jela.. Ako svakog mjeseca imaš stvarno jake bolove, obrati se svom liječniku opće prakse koji će ti možda prepisati jača sredstva protiv bolova ili predložiti pretrage da se vidi je li sve u redu.

#4.Noću.
Kad ležiš, krv teče drugačije nego kad stojiš i zato ti treba poseban noćni uložak. Noćni ulošci su odostraga duži nego obični ulošci zato što krv curi prema dolje, prema guzi (ako spavaš na leđima). Ako se u snu puno bacaš i vrtiš, neki će se ulošci izgužvati i krv može iscuriti. Ali noćni ulošci Libresse su toliko dobri da stvarno ne moraš brinuti o tome hoće li procuriti. Ako nemaš sreće i probudiš se u krvavim plahtama, napravi sljedeće: stavi plahte da se namoče u hladnoj vodi - najbolje što prije. Stavi malo soli ili tekućeg sredstva za pranje u vodu. Ako je plahta jako umrljana, možeš promijeniti vodu više puta. Nakon što se plahta namakala nekoliko sati, možeš je oprati kao i obično, ali moraš koristiti sredstvo za pranje rublja koje ne sadrži izbjeljivač. Isto vrijedi i za gaćice.

#5.Higijenska zaštita.
Postoje dvije vrste higijenske zaštite, ulošci i tamponi. Ulošci se pričvršćuju na unutrašnju stranu gaćica, a tamponi se umeću u rodnicu. Ako si mlađa i nisi još navikla na mjesečnicu, najbolje je koristiti uloške. Tamponi mogu biti korisni ako želiš zaplivati iako imaš mjesečnicu, na primjer, ali mlađim djevojkama može biti teško umetnuti ih.



-Nadam se da sam barem malo pomogla što se tiče menge.Čitajte i komentarisite slobodno,jer bit cete anonimne,ako vas brine hocu li ja znati tko mi je napisao 'pohvalu ili kritiku' :)♥

You Might Also Like

6 komentari

  1. super ti je blog :)) mozes li pogledati moj? :) <3

    OdgovoriIzbriši
  2. Kako da kazem mami da sam dobila prvu menstruaciju ??

    OdgovoriIzbriši
  3. Pa kazi joj normalno.Reci "mama, dobila sam,ne moras reci menstruaciju,samo kad kazes dobila sam znace sta.Menstruacija je nesto prirodno sto svaka od nas dobije kad-tad i jednostavno je tako i nikako drugacije.Ako bas ne znas kako da joj kazes za menstruaciju i ako te bas stid onda joj reci "jaoo, jako me bolii stomaaaak",mama ce tako skapirati da si dobila.
    Ako te strah zbog blamova,ispricacu ti ja par mojih.
    1
    Bila sam u skoli i imali smo cas plivanja,posto sam dobila,stavila sam tampon(imam 16 godina inace,a dobila sam bas baaas rano,kad sam imala 6 GODINA,na svu srecu sam znala nesto o tome tada preko interneta).Medjutim,kad sam krenula da privam,moj tampon se izvukao(ocigledno ga nisam bila dobro stavila) i kupace gacice su mi bile naduvane.Jedan decko mi je rekao "imas nesto u gacicama"(on inace nije znao nista o menstruaciji) a ja sam pogledala i to je bio tampon koji je ispao.
    2
    Bila sam u prodavnici i imala sam neke siroke pantile koje su mi spale bas na kasi i videla se crvena mrlja na mojim gacicama,jer mi je ulozak jednostavno ispao negdje u putu do prodavnice.Najgore od svega je sto je radnik bio musko i nije znao nista o menstruaciji a ja sam pocela plakati od blama i muke.

    Iiiizvinjavam se na predugackom komentaru,naravno,bilo je jos gorih blamova za ovih 10 godina menstruacije,ali kad bi nabrajala sve,ne bih zavrsila ni do sutra...

    OdgovoriIzbriši
  4. Mene zanima nevezano za ovu temu,kako reci mami da zelim da obrijem noge?Imam crne dlake i sramota me je.

    OdgovoriIzbriši
  5. Pa kazi joj normalno.Reci "mama, dobila sam,ne moras reci menstruaciju,samo kad kazes dobila sam znace sta.Menstruacija je nesto prirodno sto svaka od nas dobije kad-tad i jednostavno je tako i nikako drugacije.Ako bas ne znas kako da joj kazes za menstruaciju i ako te bas stid onda joj reci "jaoo, jako me bolii stomaaaak",mama ce tako skapirati da si dobila.
    Ako te strah zbog blamova,ispricacu ti ja par mojih.
    1
    Bila sam u skoli i imali smo cas plivanja,posto sam dobila,stavila sam tampon(imam 16 godina inace,a dobila sam bas baaas rano,kad sam imala 6 GODINA,na svu srecu sam znala nesto o tome tada preko interneta).Medjutim,kad sam krenula da privam,moj tampon se izvukao(ocigledno ga nisam bila dobro stavila) i kupace gacice su mi bile naduvane.Jedan decko mi je rekao "imas nesto u gacicama"(on inace nije znao nista o menstruaciji) a ja sam pogledala i to je bio tampon koji je ispao.
    2
    Bila sam u prodavnici i imala sam neke siroke pantile koje su mi spale bas na kasi i videla se crvena mrlja na mojim gacicama,jer mi je ulozak jednostavno ispao negdje u putu do prodavnice.Najgore od svega je sto je radnik bio musko i nije znao nista o menstruaciji a ja sam pocela plakati od blama i muke.

    Iiiizvinjavam se na predugackom komentaru,naravno,bilo je jos gorih blamova za ovih 10 godina menstruacije,ali kad bi nabrajala sve,ne bih zavrsila ni do sutra...

    OdgovoriIzbriši

Popular Posts